

DESCARCĂ AICI SCURTĂ DESCRIERE ACREDITARE ERASMUS+
ANUL III
Apel selecție mobilități în cadrul Acreditării Erasmus+, An III
FLUXUL 1
ARTICOL : Acreditare Erasmus+, Anul III, Fluxul 1 de mobilități
DIN EXPERIENȚELE ERASMUS+ ”Project-Based Learning (PBL): Make Students’ Learning Real and Effective!”
În anul al III-lea de acreditare Erasmus+, trei cadre didactice de sprijin de la Școala Gimnazială Specială Târgoviște: Stoica Magdalena Mariana, Ilie Irina Anne Marie și Ștefan Petruța au participat la cursul ”Project-Based Learning (PBL): Make Students’ Learning Real and Effective!”, derulat în Valencia, Spania, în perioada 17-22 martie 2025, împreună cu 8 profesori din Croația, Belgia, Italia și Bulgaria.
Cursul ”Învățare bazată pe proiect (PBL): Faceți învățarea elevilor reală și eficientă!”, susținut de Europass Teacher Academy, a avut ca și obiective:
– înțelegerea PBL ca o modalitate de învățare colaborativă, bazată pe o înțelegere profundă a subiectelor;
– încorporarea subiectelor curriculare din orice disciplină în PBL;
– obținerea de indicii și instrumente pentru a motiva studenții și pentru a le spori competențele cheie;
– implementarea cu încredere a PBL în clasele noastre și/sau în comunitățile școlare;
– crearea unor planuri de lecție PBL detaliate, eficiente și ușor de gestionat;
– promovarea gândirii critice, a autonomiei, a colaborării și a mai multe abilități din secolul XXI
În (PBL), elevii își dezvoltă cunoștințe și abilități profunde, prin implicarea în activități de învățare colaborativă, într-un context semnificativ condus de elevi, în mediul înconjurător. PBL poate fi folosit în orice materie, este ușor de implementat, având o structură clară ce facilitează invățarea prin utilizarea unor strategii și instrumente practice.
Profesorul construiește PBL și moderează activitatea elevilor, cultivând autonomia, încrederea, entuziasmul, automotivarea, responsabilitatea dar și gândirea critică.
În realizarea PBLs-au utilizat aplicații digitale, precum TedEd, Classroomscreen, Gooschase, Kahoot, Quizziz, Padlet.
Provocările lingvistice, strategiile de lucru, metodele și tehnicile utilizate pe parcursul cursului au îmbobățit experiențele profesionale, oferind noi oportunități în recuperarea și reabilitarea elevilor cu CES integrați în școala de masa.
FLUXUL 2
În perioada 14-18aprilie 2025, Ramona Sav, Simina Ion si Maria Anton, cadre didactice ale Școlii Gimnaziale Speciale Târgoviște, au participat la cursul de formare Erasmus+ ”Game Based Learning and Gamification”, Praga, Republuca Cehă, alături de alte 17 cadre didactice din Franța, Spania, Grecia și Germania.
Principalele teme abordate în cadrul cursului au fost:
– Învățare bazată pe joc și gamificare – Practici educaționale în toată Europa
– Utilizarea jocurilor și a strategiilor de joc pentru îmbunătățirea învățării
– Gândire critică și creativă prin jocuri
– Găsirea resurselor pentru lecții
– Utilizarea dispozitivelor mobile pentru a sprijini învățarea
– Învățarea codificării prin jocuri video
– Utilizarea codurilor QR
– Jocuri de simulare online
– Jocuri în aer liber pentru învățare activă
– Povestire digitală
Noile abilități formate în cadrul cursului vor îmbunătăți semnificativ calitatea și eficiența în lucru cu elevii cu cerințe educaționale speciale, mai ales că școala beneficiază de toate resursele umane și materiale pentru desfășurarea activităților de învățare prin joc, utilizând și dispozitive IT.
FLUXUL 3
Articol – ACREDITARE ERASMUS+, An 3, Flux 3 de mobilități
ACREDITARE ERASMUS+, An 3, Flux 3 de mobilități
În perioada 12-16 mai 2025, 3 cadre didactice ale Școlii Gimnaziale Speciale Târgoviște, Bucșă Mihaela, Diaconu Stela, Stancu Ana Maria, au participat la cursul Erasmus+ ”Innovative Approaches to Teaching”, în Praga, Cehia.
Programul primei zile a cuprins
-prezentarea participanților prin joc interactiv și colaborativ(12 profesori din România, 4 profesori Turcia, 1 profesor Austria, 3 profesori Spania, 2 profesori Italia)
-dezvoltarea competențelor sec. XXI
-tur ghid al orașului Praga.
A doua zi cursul a continuat cu:
-utilizarea TIC ca instrument pentru dezvoltarea creativității și a gândirii critice
-metacogniție.
FLUXUL 4
Acreditare Erasmus+, Anul III, Fluxul 4 de mobilități, participant Pena Ana-Maria
„ICT Tools for Gamification and 21st Century Skills” în cadrul proiectului Erasmus+, din Spania, Valencia 12-17 mai 2025.
Această experiență nu a fost doar un curs, ci o redescoperire – a profesiei, a potențialului meu și a modului în care învățarea poate deveni o aventură.
Primul lucru pe care l-am câștigat a fost o mai bună înțelegere de sine. Într-un context internațional, printre oameni diferiți, am învățat să-mi ascult mai clar vocea interioară și să-mi înțeleg mai bine valorile. Interacționând cu profesioniști din diferite țări, am experimentat în mod direct ce înseamnă diversitatea culturală, dar și cum pot fi unite perspective diferite în vederea atingerii unui scop comun.
Cursul mi-a oferit acces la o serie de instrumente digitale inovatoare::
• Genially – pentru crearea de prezentări interactive și conținut educațional vizual atractiv;
• Plickers – pentru evaluare rapidă și feedback în timp real;
• Suno AI Music – pentru integrarea muzicii generate de AI în activități creative;
• StoryboardThat – pentru ilustrare prin benzi desenate educative;
• Blooket – pentru gamificarea procesului de învățare prin quizz-uri dinamice;
• Classtools – pentru creare de instrumente digitale educative adaptate diverselor tipuri de lecții;
• Bitmoji – pentru personalizarea materialelor didactice într-un mod atractiv și prietenos.
Experiența aceasta nu a însemnat doar învățare formală. Valencia mi-a oferit ocazia de a experimenta o cultură vibrantă, cu o combinație armonioasă între tradiție și inovație, care a completat perfect parcursul meu educațional. Am explorat:
• Gastronomia valenciană, de la celebra paella până la tapas autentice;
• Arhitectura impresionantă, care combină modernul cu istoria;
• Centrul vechi cu o arhitectură impresionantă și străzile pline de istorie ale orașului;
• Muzeul de Științe, o incursiune fascinantă în lumea descoperirilor;
• Oceanograful, o experiență unică despre biodiversitatea marină;
• Bioparcul, unde natura și educația se împletesc armonios.
ARTICOL : Aplicații experimentate la cursul din cadrul Fluxului 4, An III al Acreditării Erasmus+
Deschide imaginea de mai jos și accesează aplicațiile online de pe panou pentru a realiza materiale pentru activitatea la clasă!
Material realizat de prof. Pena Ana-Maria în urma experienței cursului ”ICT Basic Tools for Gamification and 21st Century Skylls”, din cadrul Fluxului 4 de mobilități, An III în Acreditatea Erasmus+ a Școlii Gimnaziale Speciale Târgoviște.
Întâlnirea de Monitorizare Erasmus+
Joi, 28.11.2024, la Târgoviște, a avut loc Întâlnirea de Monitorizare Tematică a Proiectelor Erasmus+, organizată de Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale (ANPCDEFP), în colaborare cu
Inspectoratul Școlar Județean Dâmbovița ISJ Db, organizată la Centrul Internațional de Conferințe al Universității ˵Valahia˝ din Târgoviște, sub forma unei întâlniri în plen și a unor ateliere de lucru.
Participanții, coordonatori și directori din 55 de instituții din județ care dețin Acreditare Erasmus+ au împărtășit experiențe, au pus întrebări și au răspuns la întrebările experților din ANPCDEFP.
Mulțumim instituțiilor organizatoare pentru oportunitatea de a afla lucruri noi, pentru a aduce experiențe de neutat pe viitor, participanților la mobilități și beneficiarilor.
ERASMUS+ DAYS 2023 – CAFENEAUA EXPERIENȚELOR ERASMUS+
Vineri, 13.10.2023, începând cu ora 12:00, în cancelaria școlii va avea loc CAFENEAUA EXPERIENȚELOR ERASMUS+.
Acitivitate în cadrul unei mese rotunde pentru rememorarea și diseminarea experiențelor și a beneficiilor dobândite din cadrul activităților desfășurate în proiectele Erasmus+ KA1 , KA2 și Acreditarea Erasmus+.
https://www.erasmusdays.eu/event/cafeneaua-experientelor-erasmus/
Cafeneaua experiențelor Erasmus+ în desfășurare
Mulțumim tuturor pentru implicarea în această activitate plină de impresii frumoase , de amintiri și chiar de bilanț.
Acreditare Erasmus+ , Anul al II-lea, Fluxul 1 de mobilități
În perioada 5-10.02.2024, cinci cadre didactice de la Școala Gimnazială Specială Târgoviște, Laura Ralea, Iuliana Tudor, Vasilica Brebenel, Gabriela Ivan și Laurenția David au participat la cursul de formare ”Instructional Strategies to Address the Diverse Needs of All Studens” desfășurat în Florența, Italia, în cadrul proiectului de acreditare Erasmus+ cu nr. de referință 2022-1-RO01-KA121-SCH-000064506 .
Cadrele didactice s-au familiarizat cu Universal Design for Learning (UDL), un concept inovativ, bazat pe ultimile cercetări din științele educației inclusiv din neuroștiința cognitivă, care ghidează dezvoltarea unor medii și spații de învățare flexibile adaptate diferențelor individule de învățare ale elevilor.
A fost un bun prilej pentru a înțelege că învățământul special și special integrat din România este unul modern, care respectă principiile UDL.
Scopul cadrelor didactice este de a-i ghida pe elevi în călătoria lor de învățare, oferind o abordare dinamică a clasei, în care elevii primesc o experiență de învățare mai profundă, dobândită prin explorarea activă a provocărilor din lumea reală.